onsdag 5 november 2008

Nötskrikans debut

Jovars, då sitter man här själv på sin tallegren, medans de andra fåglarna har samlats för att snaska lite gammal fallfrukt borta på studentgatan. Själv hade jag betydligt viktigare saker för mig...Såsom samla föda, ansa fjädrar och , och ,och....filosofera i allmänhet.

Måste dela med mig av de små betraktelser jag gjorde i biblioteket idag:
  • Verkar som om det varit hundens dag idag utanför biblioteket, då det suttit hela 3 ensamma svå vovvar utanför och frusit. Fyyy, säger jag. Dels lämna dom små stackarna i utanför i mer än en timme....gav inte så mkt ro åt dem inne i tysta läsrummet kan jag lova...
  • Skolans sliskigaste kille för denna vecka hade dagen till ära klätt upp sig i sin allra bratigaste gula pikéskjorta, sitt allra sliskigaste smile och sin snyggaste kotlettfrilla.*rysning*
  • Kaffet där är ju 100% godare än råttgiftet som säljs i Forum-huset.
Hörde dessutom ryktas om att det var ett stort gäng av juridik-killarna som skulle ut och svänga sina lurviga på Frimis ikväll. Vem vet, kanske ngn som får napp. Men...misströsta inte. Om det är ngn som inte tagit sig dit, så kommer det skvallras om det HÄR imorgon, då vi har våra utsända på plats.
Nu går det åter till litteraturläsandet och insamlandet av nötter.

Inga kommentarer: